måndag 21 januari 2013

VÅRFINT


Tog den här bilden för jag tyckte den såg vårig och fin ut. 
Man går ju verkligen igång på allt som är blommor och färg så här i vinterns vita ofärgade tid.
Ögonen slukar i sig allt med färg.

Jag fotade mängder i år på Formex.
Så jag lovar att det kommer mer;)

Föll pladask för det här marockanska nya porslinet. 
Fräscht så det förslår.
Snyggt att komba med min älsklingsfärg turkos också.


Efter två som vanligt, hektiskas dagar i Stockholm kom jag hem till ett dukat bord.
Snälla kamrat Lena med man kom på besök och hade fixat och klart.
Inte illa va!
En jätte god smörgåstårte liknande förrätt.


Rödbets/ostbiffar med kalasgod grekiskost potatiskaka, pikant vinägersås samt ungsgrillade tomater.
Såååå himla gott var det!
Efterrätten var lime cheesecake m kondenseradmjölk på digestivebotten.
To die for kan jag berätta;))
Men den blev det viss inget kort på, vi hade väl förlorat oss i idel ädel samtal då.....


Som vanligt kommer här en kram från mig. 
Passar extra bra idag på 
KRAMENS DAG 

Inga kommentarer: